Igång igen!

Nu var det ett tag sen igen..Men här kommer ett litet inlägg! =)

Härom dagen var jag och nessa ut och tränade på att släppa leksaken.
Och jag är så stolt över lillfisan!
Så här gjorde vi!
Först la jag leksaken ca 2m ifrån oss, gick fot runt leksaken, närmare och närmare.
Varje gång hon var på väg mot leksaken sa jag ett helt vanligt nej och mycket beröm när hon backade.
När det gått bra några gånger gick vi över till att jag sparkade iväg leksaken en liten bit, sedan samma procedur med  fotgående, nej och beröm.
Gick klockrent!
Då tog jag upp leksaken och kastade iväg den. samma procedur igen, massor med beröm.
Sedan avslutade vi med att börja med moment ett igen.
Vi hade även några lekpauser emellan, några gånger med leksaken men då blev hon så upp i varv så mest busade vi med snöbollar istället.

Hon var verkligen jätte duktig!

Idag har Biff fått följa med på jobbet för att gå i tredmillen, det är ett löpband i en vattentank.
Han tycker det är lite konstigt men promenerar på väldigt bra!
Min duktiga lilla pojke :D
Förhoppningsvis ska han bli fint musklad med fina mjuka muskler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0