Gårdagen

Jag och Biff tog en springrunda med mormor(min mamma) igår och jag har sån galen träningsvärk idag så jag har inte rört mig många meter..

Nessa & R va i Grytan igår och konditionstränade (läs Nessa konditionstränade)
Sen gick dom upp till mig och Biff hos mamma och Nessa bar ryggsäcken.. Hon ser så stolt ut när hon får jobba och får beröm.. :D


I helgen va ju jag och Biff o tävlade..
Lördagen kan vi lika gärna glömma! ;)
I agilityklassen drog jag den (för oss) klassiska vurpan.. rätt ner i en lerpöl :P Även resten av den rundan gick åt skogen..
Och i hoppklassen låg den platta tunneln direkt efter slalomet så Biff såg inget annat än den.. Fyra omtag tog det innan vi kom igenom hela slalomet.. Så disk där också!

Lördagen däremot gick det bättre!
I hoppklassen tog vi oss runt på en riktigt bra tid och enbart en rivning! Så sköönt att äntligen få en bra runda även på tävling!
Agilityklassen gick också riktigt bra till 3:dje sista hindret som va en rundad tunnel med slalom före, Biff gjorde en piruett efter slalomet och jag visade otydligt så han tog fel tunnelingång.. surt men jag är nöjd ändå! =)



Vi är anmälda till vinterträningen i agility också, jag och båda hundarna =) Så Nessa ska få börja träna agility på riktigt! Biff och jag ska träna hindersäkerhet så han inte river allt i ren iver! ;)

Imorn bär det av till svampskogen med skolan och Biff ska få följa med!

Kommentarer
Postat av: Tirja

Gud va härligt det låter med så mycket träning med hunden och allt :) Blir så avis, jag vill med! Men så pass mycket tid kommer man ju inte ha än på många år :(

Kram

2010-09-21 @ 23:21:19
URL: http://xredxangelx.blogspot.com
Postat av: Marlen

Gläds åt att den yngre generationen har träningsvärk! :-)

2010-09-22 @ 12:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0