Lydnad

På söndag är det alltså dax, min och Biffens lydnadsdebut.. Och jag är galet nervös.. Men vi har legat i hårdträning senaste veckorna så jag hoppas det ska gå bra! Det har gått riktigt bra vissa dagar men mindre bra andra så vi får hoppas söndag är en bra dag!
Hoppas inte på några höga poäng och absolut ingen placering eftersom vi inte ska köra platsliggningen, men det vore kul om övriga moment gick vägen!

Jag har ju kommit på att min nyckel passar till husets garage så nu har vi nånstanns att träna i vinter!
Vi var ner igår kväll, jag , Nessa & Biff.
Biffen gick helt okej, riktigt pigg på inkallningen, skönt!
Nessa var över förväntan! Först fick hon sitta på en pläd och vänta medan jag och biffen körde o hon satt helt still, utan koppel, genom ett helt lydnadsprogram (nästan helt iaf), klev upp halvt en gång men gick tillbaka så fort jag sa till henne, riktigt kul! Sen gick hon helt grym fot, både med och utan koppel. Kändes jättekul!

Nu kommer Jenny med Marwin & Frode snart så då ska vi träna lite mer lydnad!

Kommentarer
Postat av: Idiz

Det kommer gå skitbra för er på söndag tror jag ;).

Tycker inte du att det är svårt att träna med båda hundarna när du är ute? Jag tycker det är skitjobbigt och tar helst en och en :P

2010-12-07 @ 19:43:56
URL: http://djurmani.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi ska rocka fett på söndag :P

2010-12-07 @ 22:17:51
URL: http://golden.cybersite.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0