Norge och lydnadstävling

Jag och Biff har varit i Norge mån-onsdag på fiskeresa med skolan.
Närmare bestämt va vi i Bessaker, en skitmysig liten fiskeby omringad av jätte vackra berg i höstfärger.
    


Och ikväll va vi med på en träningstävling i tävlingslydnad.
Både Jag med Biff och R med Nessa =)

Vi har ju bara tränat lite sporadiskt till och från men Biff skötte sig hyfsat bra, när han väl fattade att vi höll på med något och att han inte kunde springa o nosa runt :P
138 poäng fick vi och då skippade vi platsliggningen.
Jag är jätte nöjd eftersom vi inte tränat nästan nått på jättelänge.. =D

Tanken va sen att jag skulle köra Nessa men hon är så mkt husses hund och jag är verkligen andrahandsalternativet (...) så när vi kom in på plan så sprang hon bara runt och kollade efter R...
Så vi bytte förare ;)
R som aldrig gått ett lydnadsprogram och knappt vet vad det går ut på. Men det gick rätt okej iaf. Dom fick en tia på tandvisningen ;)
Hoppet gick överförväntningar även om hon inte fattade att hon skulle komma och sätta sig sen..
Linförigheten med koppel gick väl sådär men sen körde dom som sista moment utan koppel och det satt nästan klockrent! =)

*Stolt matte och sambo*

Jo just de, Nessa han med att slå luften ur domarn när hon hoppade upp och gav honom en puss också :P

Kommentarer
Postat av: P

Ser ut som ni haft en go tid i fjordarnas land, och vem är det som säger att du inte gör dig på bild hela tiden? Uppenbarligen vet ju denne inte vad den pratar om. ;P

2010-10-08 @ 00:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0