Lydnadstävling!

Igår tävlade vi lydnad för andra gången..
Och det gick så jäkla bra! Jag är så stolt över min lilla fis!

Även om jag är hundra procent säker på att Biffen ligger kvar på platsliggningen har jag inte velat göra den på tävling eller med  vilka okända hundar som helst, om någon annan hund skulle kliva upp och gå fram till Biffen.

Men igår kändes alla hundar okej och Biff va på strålande humör. Och såå bra det gick!
Tiken brevid gick dock upp och gick till sin matte.. Men Biffen låg kvar!!! :D

På hopp över hinder vart han nog lite för exalterad då han kom in och satte sig åt fel håll på fel sida ;)
Och på inkallningen kom han in med sån fart att han smällde in i mitt ben så jag höll på att tappa balansen ^^

Poängen lyder:

Platsliggande: 10
Tandvisning: 10
Linförighet: 7 (start går långt ifrån, sent sättande)
Läggande: 7,5 (Position, tar några steg innan lägg, segt)
Inkallande: 9,5 (bra inkall, slamsar på avslut)
Ställande: 8 (Position långt ifrån, bra ställ, avslut)
Apportering: 6 (tjuvstart)
Hopp över hinder: 9 (avslut, bra hopp)
Helhetsintryck: 8

Slutpoäng: 167.5!!!! 1 pris och andra placering :D

Domarens kommentar var att han såg ut att vara en mycket trevlig hund men att vi måste träna på positionen. Och att om vi får till det kommer vi få toppoäng :D

Och jag är ju väldigt medveten om att positionen är klen, mn vi har tränat mycket och det har ´ju  blivit mycket bättre ;)


3:a Harriet Ingholm, Chrome, 1:a Mariana Danielsson, Chefka's Foxy Lady, 2:a VI :D

Efteråt åkte vi (jag och Jenny) och lät hundarna springa av sig lite!

   

Lägger upp flr bilder sen, både från tävlingen och springandet

Kommentarer
Postat av: Jenny

Ni är grymma :)

2011-10-23 @ 11:27:12
URL: http://golden.cybersite.nu
Postat av: P

Väl utfört o god vänner. ;D

2011-10-23 @ 12:23:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0