Agility & sök

Igår var vi först till grytan och hälsade på R's föräldrar och alla hundarna.
Biff och Zolo fick för första gången nosa på varandra och gå en gemensam promenad. Det gick över förväntan och Biff var jätte jätte duktig! <3

Sen åkte vi till Brunflo och tränade lite agility, det finns ju bara hinder och en tunnel framme men det gick ju att träna diverse kombinationer!
Biffen flamsade runt som fan första omgången, andra gången skällde han så mkt så han inte hörde vad jag sa utan körde sin egen bana, men tredje och sista omgången gick han som en gud och klarade svåra kombinationer utan tvekan! =)

Och fröken Vanessa har fattat precis vad det går ut på och följde mina rörelser sååå bra! <3


Idag har Jag & B tränat sök inne på f4 (gammalt militärområde) tillsammans med Jenny, Marwin & Frode.
Biffen var riktigt duktig och använde näsan som aldrig förr!
Han brukar bli så exalterad när han får vittring att han bara drar iväg och då tappar..
Men idag! Idag var han riktigt nogrann!

Sen var vi med goldenklubben på Tasseborg för att testa deras nya gåband och få information om akupunktur.

Just det, jag och Nessa har gått en träningspromenad idag, dagens träningsområde var hundmöten och att få henne att förstå att hon bor mitt i stan nu, här finns människor som faktiskt inte är här för att träffa henne.. hihi
Vi hade klickern med och hon var riktigt duktig!

 

Kommentarer
Postat av: Therese

Ååå... va härligt att vädret börjar ge me sig så det e skönt att vara ute igen! =)

Så glad att Nessa bor hos er.. är underbart att se att hon får ut och jobba lite.. som är det bästa hon vet!

Tack Ida och Robin för att ni tar så bra hand om våran älskade prinsessa!!

Ser verkligen fram emot att ha er här i vår =)

2011-03-22 @ 10:27:53
URL: http://www.alvenskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0