Slutet gott allting nytt

Ikväll sitter jag hemma med lilla familjen. Jag och R har ätit god middag och ostbricka väntar, Hundarna fick en bit oxfilé i maten och märgben kommer senare ikväll!
Tv:n är på högsta volym och än så länge har det gått bra med fröken Nessa, hon tycker ju att det här med smällar är lite läskigt. Men vi har varit ute och kört leksakssök i dom gigantiska snöhögarna så hon är väldigt trött :P
Helt ärligt så tycker jag det är så mycket bättre att vara hemma så här!

På tal om Nessa är jag verkligen glad över att hon flyttat till oss!
Självklart för att hon är hon och hon är verkligen supermysig!
Men även för att hon är så bra för Biffen!

Dom passar verkligen jätte bra ihop och hon har hjälpt honom på så många sätt.
T.ex går det mkt bättr för biff att träffa andra hundar nu, han tror inte att alla ska äta upp honom utan är mkt mer positiv till mötet!

Nessa läser biffen så bra och respekterar hans gränser.
Dom myser och tjusar varje dag och när jag och Biff kommer hem från jobbet är det första han gör att springa in till Nessa för att eskimåpussas!

Detta år har varit ett stort år för mig och Biffen!
Vi har debuterat i både agility och lydnad med varierande resultat :P
Men vi har blir bara bättre och bättre i agilityn och nästa år ska vi få en felfri runda och minst en pinne i nån av klasserna!

Jag och R har varit på vår första utlandsresa (eller ja resa över huvudtaget!) ensama. Ungern blev det och vi hade det riktigt mysigt! Det är härligt att komma bort från vardagen och bara vara vi två!

I år har jag också tagit tjänstledigt, börjat plugga, fått ett nytt extra jobb. Mitt drömjobb, jag är så glad över att få slippa alla tråkiga telefonjobb, serveringsjobb och andra tråkiga jobb jag haft.
Att få jobba med djur är ju det jag alltid velat, sedan jag var lågstadieelev har jag vetat att det är djur jag ska jobba med. Så det kan inte bli bättre!

Jag och lilla familjen önskar er alla ett riktig roligt nyår och ett underbart 2011!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0